gfdgdfg

villkor

När du handlar i vår webbutik gäller följande villkor.


KÖpvillkor

  • Du kan endast handla i vår webbutik inom Sverige. Vi har inte fraktavtal för andra länder inom EU vilket gör att fraktkostnaden blir extremt hög. Till Norge och Åland tillkommer även kostnader för export och administrativt arbete. Som återförsäljare till Autentico, Fusion, Miss Mustard Sedd och Iron Orchid Design har vi inte heller tillstånd att skicka deras produkter till annat land. 
  • För att göra en beställning i vår E-butik måste du vara över 18 år.
  • Vi har inget minsta orderbelopp, alla beställningar är välkomna!
  • Alla priser som anges i webbutiken är i svenska kronor inklusive moms 25%. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i webbutiken utan förvarning beroende på rådande valutakurs, frakthöjningar och prisökningar från våra leverantörer. 
  • Du behöver inte registrera något användarkonto eller logga in för att handla. När du kommer till kassan fyller du i dina personuppgifter, adressuppgifter och din e-postadress. Kontrollera din e-post adress noga, får vi fel adress kan vi inte kontakta dig om det skulle uppstå något problem med din order. Har du lämnat fel telefonnummer får du inte ditt paket lika snabbt eftersom aviseringen från DHL inte kommer fram.
  • Enligt personuppgiftslagen (1998:2004) får ingen registrering av personuppgifter ske utan personens medgivande. När du klickar på "beställ" i vår webbshop lagrar vi de uppgifter vi behöver för att kunna fullfölja din beställning eller din förfrågan. De uppgifter du anger behandlas alltid konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part med undantag från rättsliga ärenden. De används endast i våra kontakter med dig som kund. Din e-postadress används för att skicka orderbekräftelse samt leveransbesked.
  • Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager. Utifrån ett och samma lager säljer vi både i webbutik, fysisk, butik och till återförsäljare och ibland hinner vi inte uppdatera webbutiken. Färgerna blandas efter beställning och om ett pigment tar slut kan det innebära att vi måste nollställa lagret på väldigt många produkter. Om en vara har restnoterats av oss, har du rätt att avbeställa varan. 
  • Vi förbehåller oss rätten att neka beställningar och/eller kunder.



Betalningsvillkor

KLARNA
Klarnas aktuella villkor finns alltid att läsa i webbutikens kassa när du välljer Klarna som betalsätt. Informationen nedan gäller för tidpunkten av skrivandet och kan ändras.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området.

Kundtjänst
Klarna agerar kundtjänst för samtiga betalsätt. Har du några ytterligare frågor eller funderingar, kan du ringa Klarna på telefonnummer: 08 - 120 120 10
Mån-Tors 08.00 - 20.00
Fredagar 08.00 -18.00
Helger 10.00 - 17.00


KLARNA CHECKOUT

Med klarna Checkout kan du välja följande betalningsalternativ:
  • Faktura 14 dagar
  • Delbetalning 3 - 36 månader
  • Klarna konto (samlingsfaktura)
  • Klarna Direkt - Betala med mobilt bank-ID
  • Kortbetalning med VISA, Mastercard & American Express
  • Direktbanksbetalning via SEB, Handelsbanken, Swedbank, Nordea

När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en månadsfaktura. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer. Dessutom betalar du bara en enda administrativ avgift om 29 kr. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill. Eller dela upp totalbeloppet och betala i din egen takt mot 19,90% rörlig ränta och 29 kronor i månatlig administrativ avgift. Vid köp av varor för 10 000 kronor som delbetalas över 12 månader med 955 kronor per månad motsvarar en effektiv ränta om 29,22% och ett totalbelopp om 11 458 kronor.

Fast delbetalning
Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. Du vet från början vilken din månadskostnad blir - och du vet när du har betalat klart. Vid fast delbetalning beräknas räntekostnaden på det totala utestående beloppet, vilket betyder att månadskostnaden blir högre den första månaden och lägre den sista månaden. 

KLARNA Konto - betala i din egen takt
Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av skuldbeloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan.

KLARNA FAKTURA B2B
Med Klarna Faktura B2B kan du välja följande betalningsalternativ:

  • Faktura 30 dagar
  • Möjlighet till delbetalning

Betalningsvillkor
Kredittiden för detta köp är 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. En fakturaavgift om 29,00 kr debiteras och en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr. 


PAYSON
Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Med Payson kan du välja följande betalningsalternativ:

  • Kortbetalning:
    Via Payson betalar du snabbt, enkelt och tryggt med ditt Visa-, Master-, eller Eurocard. Vi står för alla avgifter till Payson och du betalar endast för dina varor.
  • Bankbetalning:
    Via Payson betalar du snabbt, enkelt och tryggt genom att logga in i din internetbank. Payson samarbetar med Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Vi står för alla avgifter till Payson och du betalar endast för dina varor.
  • Payson faktura och delbetalning:
    För att kunna beställa mot faktura måste du ha fyllt 18 år , vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Vid fakturaköp tillkommer en uppläggningsavgift om 29 kr.
  • Delbetalning:
    Vid köp över 300 kr kan du välja delbetalning som alternativ. När du får din faktura kommer det att stå ett lägsta belopp att betala på fakturans inbetalningskort (beroende på fakturans totalbelopp kan denna lägsta summa variera). Om du betalar mindre än det fullständiga faktureringsbeloppet kommer du automatiskt påbörja ett avbetalningsförfarande. Mer information om detta finner du på din faktura.  

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Betalningsvillkor är 14 dagar, vid försenad betalning skickas en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Dröjsmålsränta med 2 % per månad debiteras från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om pantsättning:
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

FÖRSKOTTSBETALNING
Efter att du gjort din beställning betalar du in den angivna summan på vårt bankgiro 690-5509 Glöm inte att ange ditt ordernummer och namn. Med bankgiro kan det ta upp till 5 bankdagar innan pengarna registrerats på vårt konto, leveranstiden kan därför bli längre.



FRAKTVILLKOR

OBS!
Vi skickar alltid till utlämningsställe / Service Point om inte annat avtalas (gäller även företag). Hemleverans och leverans till företagsadress har ett dyrare fraktpris och kräver att någon finns på plats för att signera för leveransen.

Förpackningsmaterial
Vi använder både nytt och återanvänt förpackningsmaterial (från våra leverantörer).

Fraktbolag
Vi skickar majoriteten av paketen med DHL. Färgkartor och prover skickas med Posten, likaså leveranser <1 kg som skickas på torsdagar (se leveranstid nedan).


Fraktavgift
Fraktkostnaden är 69 kr. Undantaget är färgfoldern och färgprover som skickas som brevförsändelse samt möbler och skrymmande varor som skickas mot ett frakttillägg efter överrenskommelse.

Sök DHL ombud:
Är du osäker på vart ditt ombud finns kan du söka här:

http://www.servicepointinrikes.se/hittaservicepoint/tabid/497/default.aspx


Godssökning:
I samband med ditt leveransbesked delger vi ditt sändningsnummer samt bifogar en länk till en sida där du kan spåra ditt paket.

Leveranstid

Vi packar och bokar som regel din beställning inom ett par timmar, sedan är leveranstiden helt och hållet upp till DHL och deras körturer. 

  • DHL hämtar paket hos oss på måndagar och onsdagar ca. kl. 11:00. Du bör beställa dagen innan för att vara helt säker på att din beställning hinner med. Ditt paket anländer ofta på din Service Point dagen efter eller dagen därpå *. Fraktbolagen kör endast 2 dagar i veckan på vår ort och det finns inget vi kan göra för att påverka deras turer och upphämtningar. Ibland händer det även att de inte kan komma som avtalat.
  • På torsdagar åker vi själva och lämnar in paket ca kl. 17:00. Paket < 1 kg skickas med Post Nord och paket > 2 kg med DHL. Du bör beställa senast kl. 14:00 för att vara säker på att din beställning hinner med. Ditt paket anländer oftast på din Service Point efter helgen (på måndag eller tisdag)**.

OBS! Behöver du färgen till helgen behöver du beställa senast Tisdag (men DHL lämnar inga garantier gällande leveranstid).

* Leverans med DHL och Post Nord tar normalt 1-4 vardagar dagar (efter upphämtning/inlämning) inom Sverige, men leveranstiden varierar beroende på väglag, vart i landet du bor, hur ofta fraktbolaget levererar till ditt ombud (många orter har inte daglig utkörning) samt vilken veckodag du beställer. Till södra Sverige brukar det ofta levereras dagen efter att det skickats, till norra Sverige kan det ta lite längre tid. 


** ​​Helgleveranser (samt om det finns röda dagar i anknytning till din beställning) gör att leveransen tar längre tid eftersom DHL varken hämtar upp eller levererar paket till Service Points (eller oss).

Avisering
Du kommer att få en avisering via SMS eller E-post när ditt paket finns att hämtas på  Service Point / utlämningsställe därför är det viktigt att du uppger rätt mobilnummer och e-postadress. 


Avhämtning
Förbeställda varor och möbler kan hämtas i vår butik/lager, se öppettider.



OUTLÖSTA PAKET - OBS! VIKTIGT!

Liggtiden för paketet på DHL's utlämningsstället är 14 dagar, därefter går det i retur till oss. Se till att du hämtar din leverans i tid för att undvika onödiga extrakostnader!

För ej uthämtade paket debiteras du en frakt- och expeditionsavgift på 250:- som dras från beloppet innan återbetalning. Avgiften är avsedd att täcka våra kostnader för orderhantering (administrativa kostnader och emballering av varorna) samt DHLs avgift för hantering och returfrakt (vilken ofta ligger runt ca 200 kr). Vi godkänner inga returer på färg som vi brutit iåt dig till önskad kulör (gäller Autenticos färgsortiment), vill du att vi skickar om paketet tillkommer en ny fraktavgift.

Fraktkostnaden på 69 kr som vi tar ut i vår webbutik i samband med köp är rabatterad, emballage och frakt kostar oss i praktiken betydligt mer. Avgiften för en returfrakt tillbaka till oss är också högre än leverans till ett utlämningsställe eftersom DHL tar ut en extra avgift för sin hantering.


transportskadaD VARA - OBS! VIKTIGT!

Vi kontrollerar alltid att varorna är hela innan vi packar dem och vi packar noga med mycket skyddande emballage. Det är sällan som varor skadas och reklamationer till DHL blir som regel godkända utan problem. När du tar emot en vara övergår ansvaret för varan till dig, det är därmed du som har ansvar för att en reklamation görs i tid och på rätt sätt.

SYNLIG SKADA

Synlig skada på godset/kartongen ska reklameras genast vid mottagandet och skadans omfattning bestyrkas av DHL Service Points personal. Hämtar du ut en skadad låda utan att göra en anmälan godkänner du varans befintliga skick och friskriver därmed transportbolaget (och oss) från ansvar, som följd kan det bli svårt att få ut någon ersättning. Känner du dig osäker kan du alltid öppna paketet på plats.

DOLD SKADA (om innehållet är skadat utan att det syns något utanpå lådan).
Mottagaren uppmanas att i omedelbar anslutning till mottagandet av godset kontrollera om det är behäftat med dold skada Dold skada ska anmälas till DHL snarast, dock senast 7 dagar efter mottagandet. Vill du inte anmäla skadan till transportbolaget själv kan vi ta hand om reklamationen åt dig (normalfallet) och ersätta dig för skadorna, men en förutsättning är att du följer våra anvisningar. En sen reklamation innebär att DHL inte betalar ut någon ersättning, det är därför viktigt att du inte väntar med att rapportera skadan till oss.

BILDBEVIS

Fraktbolagen kräver tydliga fotografier på godset för att kunna avgöra hur skadan uppkommit och om emballaget varit tillräckligt. Fotografera därför ALLTID både emballage (låda, packchips, papper, bubbelplast...) och den skadad varan! Ta ett foto rakt ner i lådan innan du packar upp om du ser en skada eller om färg läckt ut. Utan bildbevis avslås en reklamation av fraktbolaget och ingen ersättning betalas ut. Släng ingenting innan du kontaktat oss, ytterligare bilder kan komma att efterfrågas och ibland behöver varan returneras till DHL eller oss. 

BUCKLIGA FÄRGBURKAR
Färgburkar kan ha svårt att klara transport helt utan påverkan på grund av fraktbolagens maskinhantering och kraftiga stötar. De flesta bucklor som uppstår är dock av lindrig art och kan tyckas tillbaka. Själva burken betraktas som en förpackning och en skada på burken påverkar naturligtvis inte innehållet och kvaliteten på färgen (den går fortfarande utmärkt att använda). Ersättning betalas normalt inte ut på grund av att en burk fått en buckla, endast färgburkar som har större skador och/eller färg som läckt ut ersätts.



ÅNGERRÄTT

Makulera order
Du kan makulera eller ändra din order utan kostnad innan hanteringen av den är påbörjad, det gäller med andra ord att du är snabb att kontakta oss! 

Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oanvänt och oskadat skick, i sin originalförpackning (om sådan finns). 

Vid ångrat köp står kunden för fraktkostnaderna och vi debiterar vi en frakt- och expeditionsavgift på 220:- (inkl. moms) som dras från beloppet du betalt innan vi gör en återbetalning till dig. Avgiften är avsedd att täcka våra kostnader för orderhantering (administrativa kostnader och emballering av varorna) samt kostnaden för frakt- och retur. Fraktkostnaden vi tar ut i vår webbutik på 69 kr är rabatterad, emballage och frakt kostar oss i praktiken betydligt mer. Avgiften för en returfrakt är också högre än leverans till ett utlämningsställe.

Återbetalning till dig görs först efter att vi har mottagit och kontrollerat varan. Är en vara beställd mot faktura är det viktigt att vi får in returen innan fakturans förfallodatum för att du ska få en ny faktura.  Först när vi mottagit varan kan vi kreditera varans värde på fakturan. Du får en ny faktura skickad till din e-post som är justerad i avseende på återbetalning samt tillkommen fraktavgift. Är reklammationen sent inkommen behöver du betala din fulla faktura för att slippa extra kostnader i form av påminnelseavgift m.m. En återbetalning görs istället i efterskott.

OBS!  Ångerrätten gäller inte alla produkter

  • Autenticos färgsortiment är alldeles för stort för att det ska vara praktiskt och ekonomiskt möjligt att lagerhålla alla olika sorters färger, kulörer och burkstorlekar. Precis som större färghandlare bryter vi kulörer efter beställning och eftersom färgen är särskilt framtagen till dig efter dina önskemål tar vi den inte i retur. Det kanske aldrig kommer en ny kund som vill ha just den färgen, den nyansen och den burkstorleken igen. Provburkarna (100 ml) är inte heller förseglade eftersom vi häller upp dem själva, det finns därför ingen möjlighet för oss att veta om de har blivit kontaminerade genom att man t.ex stoppat ner en pensel för att provmåla. Våra kunder måste känns sig tygga i vetskapen om att varorna vi skickar alltid är nya och oöppnade. Vi har små handmålade provbitar om man vill ha ett mindre och billigare färgprov än en provburk, de skickas med brevförsändelse och kan returneras till oss om man inte vill behålla dem (kostnaden för frakt- och returfrakt är inte lika hög). Fusion Mineral Paint och Miss Mustard Seed's Milk Paint omfattas däremot av ångerrätten.
  • Ångerrätten gäller inte heller tyger som klipps efter angivet mått eller fototapeter som måttbeställs.

Retur
Skicka inte tillbaka varor innan du kontaktat oss för vidare instruktioner. Du kommer få en returfraktsedel av oss. Vi löser inte ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav. Packa väl! Om varan skadas under transporten är du betalningsansvarig (vilket föranleder till avdrag på återbetalningen eller utebliven sådan). 



Försenad och försvunnEN vara

Förseningar
Vi tar inte ansvar för förseningar orsakade av transportbolaget. DHL garanterar inga leveranstider och betalar därför inte ut ersättning om sändning är försenad varken i form av fraktkostnad eller eventuell påverkan av att innehållet blir försenat. 

Om du har bråttom med en leverans är det viktigt att du meddelar oss det innan du läger din order så att vi kan bedöma om det är rimligt att förutsätta att varorna når dig i tid. Normalt skickas din order inom 1 - 4 dagar från din beställning, 

Försvunnen vara
Om du misstänker att din försändelse försvunnit tar du kontakt med oss så att vi kan utreda ärendet vidare. Du behöver uppge ditt ordernummer och ditt namn samt beskriva ditt ärende i meddelandefältet. När en vara kommer bort under transporten står vi som betalningsansvariga och du kommer att få en ny likvärdig vara om det finns på lager, annars får du pengarna tillbaka. Om en ny vara behöver skickas står vi också för fraktkostnaden



fel i leveransen

Har du inte fått den varan du beställde eller saknar du något?
En felaktig leverans bör reklameras snarast så att vi har möjlighet att rätta till felet omgående (helst inom 14 dagar).


Efter att du kontaktat oss återkommer vi med instruktioner angående hur vi bäst hanterar reklamationen. Beroende på hur vårt lager ser ut är hanteringen olika, kan vi inte ersätta varan får du pengarna tillbaka.

Skicka inte skicka tillbaka en vara innan du kontaktat oss. Vi står för eventuella returkostnader och du kommer du att få en returfraktsedel av oss. Vi löser inte ut varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav. Om du ska skicka tillbaka en vara till oss så tänk på att noga förpacka den så den inte skadas under transporten, det är du som köpare som ansvarar för att varan kommer fram i oskadat skick. 



REKLAMATION AV Defekt vara

Skulle du få en defekt vara så måste du reklamera den inom skälig tid. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel (tillverknings- eller konstruktionsfel), dvs fel som fanns i varan vid leverans. Reklamationsrätten gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv, vanligt slitage ersätts ej,

Efter att du beskrivit vad som är fel med varan återkommer vi med vidare instruktioner angående hur vi bäst hanterar reklamationen. 

Skicka inte skicka tillbaka en vara innan du kontaktat oss, vi står för eventuella returkostnader och du kommer du att få en returfraktsedel av oss. Vi löser inte ut varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav. Om du ska skicka tillbaka en vara till oss så tänk på att förpacka den noga så den inte skadas under transporten, det är du som köpare som ansvarar för att varan kommer fram i oskadat skick. 



villkor vid köp av möbel

Alla vår nyproducerade möbler är handgjorda. De är mycket välgjorda men små märken och ojämnheter förekommer och ligger inte till grund för rabatt eller reklammation. Ingen möbel är exakt den andra lik. Du köper möbeln i befintligt skick och vi upplyser så gott vi kan om eventuella skavanker innan vi skickar den. Ångerrätten gäller naturligtvis, men du betalar och ansvarar för returfrakten själv.

Fraktpriset varierar beroende på vart du bor och om du beställer extra tillval till ordinarje tjänst. Fraktkostnaden räknas ut i samråd med dig efter att vi fått din adress.

Utanför vårt lokala område skickas möbler med DHL Home Delivery (hemleverans). Leverans av godset sker helgfria vardagar mellan kl 07.00-17.00 till tomtgränsen om du bor i hus och till porten om du bor i lägenhet. Inbärning ingår ej men kan väljas som ett tillval mot en extra kostnad. DHL kontaktar dig för att boka dag för utkörning. Som mottagare kan du inte bestämma en exakt tid, utan får förhålla dig till ett intervall på normalt 2-3 tiimmar, tidpunkten styrs av DHL´s fasta turer på din lokala ort. Du blir vanligen uppringd av chauffören cirka 30 minuter före ankomst. Hemleverans sker med DHL's lastbil och gäller endast om du bor du bor utmed farbar väg.

OBS! Om DHL inte kan få tag i dig på angivet telefonnummer eller om du inte finns på plats vid avtalad tid för leverans kan inte möbeln levereras och du debiteras en extra avgift  för ny utkörning eller retur.

Du kan välja olika tillval mot en extra kostnad:

  • Inbärningshjälp av en person: DHL hjälper dig med inbärning av varor under 25 kg. Om paket/paketen väger över 25 kg är det förutsättning att du som kund själv kan hjälpa till att bära (annars måste du boka tillvalet med "Inbärningshjälp av två personer"). Om portkod krävs måste denna meddelas DHL. För säker transport av möber packar vi på lättviktspallar vilket påverkar möjligheten till inbärningshjälp. När beställningen är lastad på en pall erbjuder DHL inkörning med pallyftare om möjlighet finns. Tänk på att förbereda fri passage innan leveransen sker. Trappor och smala passager utgör ett hinder för tjänsten. Beställer du även tillvalet ”Återtag av emballage” kan möbeln bäras in efter att du packat upp den.
  • Inbärningshjälp av två persiner: Dubbelbemanning krävs om du som kund inte har möjlighet att hjälpa till och paketen/möbeln väger mer än 25 kg/st. Om beställningen är lastad på pall erbjuder DHL inkörning med pallyftare endast om möjlighet finns. Även här måste du tänka på att förbereda så att passagen är fri innan leveransen sker. Ibland kan det vara svårt att vara hemma dagtid när DHL levererar sina varor. Som tillval finns därför kvällsleverans vardagar mellan klockan 17:00-22.00. 
  • Återtag av emballage: Vissa leveranser kräver mycket extra transportemballage utöver varans originalemballage. DHL erbjuder då att ta med sig transportemballaget tillbaka mot en kostnad. Som kund måste du vara behjälplig att emballera av paket/paketen. Tänk på att DHL inte tillhandahåller nytt emballage vid en eventuell retur utan det får du ordna på egen hand.
  • Avhämtning på termial: Om du inte har möjlighet att vara hemma vid leveransen kan du välja att själv hämta din beställning på närmaste DHL terminal. Detta tillval kostar inget extra.


reservationer & ansvarsfriskrivelse

Vi reserverar oss för:

  • Eventuella prisändringar till följd av ändrad valutakurs, frakt- och tullavgifter och varupris från våra leverantörer
  • Felskrivningar och felaktiga prisuppgifter
  • Att en produkt tagit slut i lager och vi inte har hunnit eller har missat att uppdatera lagerstatus
  • Eventuella leveransförseningar beroende på fraktföretaget
  • Fel som ligger utanför vår kontroll (Force Majeure)
  • Vi kan tyvärr inte garantera att bilderna återger varans utseende och färg helt korrekt. Dels med anledning av att små detaljer inte syns på bild och dels för att olika bildskärmar har olika inställningar vad gäller färger, ljusstyrka etc.

* Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll (vilka ej skäligen kunnat förutses), som gör att vi ej kan fullfölja nämnda avtal och utfästelser, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal och utfästelser.

Ansvarsfriskrivelse

Vi tar inte ansvar för slutresultat och hållbarhet när du använder de färger och tillhörande produkter vi säljer. Vi har samlat mycket information på vår hemsida för att ge så mycket vägledning vi kan utifrån de uppgifter vi fått från våra leverantörer och vår egen erfarenhet, men det är du själv som måste bedöma och avgöra om produkten är lämplig för det du tänkt använda den till och om du är tillräckligt erfaren för att få det resultatet du önskar. Resultatet påverkas alltid av många omkringliggande faktorer som inte har med produkternas kvalitet att göra (t.ex underlagets karaktär, utfört grundarbete, luftfuktighet och appliceringsteknik). Vill du ha garantier för ett gott resultat bör du anlita en fackman som har erfarenhet, teknisk skicklighet och kunskap att bedöma på plats om t.ex. ett underlag är lämpliga för målning eller inte.


Bilder & FOTOGRAFIER på hemidan

Material och bilder är skyddade av lagen om upphovsrätt. Många bilder tillhör/kommer från våra leverantörer, återförsäljare och privatkunder. Vi har ett ansvar gentemot dessa parter att se till att deras bilder skyddas. Använder du bilder från vår hemsida måste du ange ursprungskälla.


SPAM & COOKIES

Spam
Vi medverkar inte till att skicka så kallad SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som inte är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer inte.

Cookies
Denna hemsida använder så kallade cookies. En cookie är en liten textfil som sparas i din dator när du besöker en webbplats. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner samt förenkla och förbättra användarupplevelsen av webplatsen. Cookiefilerna på vår hemsida är helt anonyma och innehåller ingen personlig information utan hjälper oss främst att samla generell web- och besöksstatistik. Statistiken hjälper oss att förbättra innehållet på webbplatsen.

Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Stänger du av cookies kan det innebära att vissa delar av denna hemsida inte fungerar optimalt.